luni, 20 noiembrie 2017

Suflet de vanzare

Lume, lume! Dă-te aproape! Printre vechituri de soi,
Cioburi sparte, colorate, fiare vechi şi măturoi,
Un monoclu lustruit şi jobenul ponosit,
Un palton, cam rupt în coate, astăzi vă ofer de toate!
Am cărți vechi şi călimare! Şi tablouri şifonate,
Am şi ceas de buzunare. Chiar şi lămpi, mai fermecate!
Pe-a lui Aladin o vrei?Ai înnebunit de tot?
Am vândut-o pe la trei. Dar era ciobită-n bot...
Haide, vino, îndrăzneşte! Că uitatul nu-l plăteşti!
Ladă de zestre, fireşte, de la nunți împărăteşti.
Altceva ce iți ofer? Dacă-mi dai prețul cerut,
Pot să-ți vând un diabet. Îl dau ieftin! Nu e mult!!!
Măi bunice pus pe şagă, cin' te-a scos în calea mea?
Caută mai bine-n ladă că poate găseşti ceva!
Tare bine ai căutat! După atata umblet,
Ai găsit şi eşti mirat, o juma' de suflet.
L-am uitat din întâmplare de vre-o  câțiva ani.
Sigur! Este de vânzare! Da nu-l dau pe bani.
Îl ofer celui ce poate să mă întoarcă-n vreme!
Într-un miez de noapte, unde timpul geme.
S-ajung dimineața când e briză, rouă,
Unde însăşi viața mi l-a rupt în două.
Chiar în clipa-n care, eu am hotărât,
Jumătate ție, jumătate-l vând.
S-o mai văd odată, surâzând de dor
Şi sătul de viață, să astept să mor.
Ai să poți să-mi dai, sau nu ai ce-oi vrea?
Dacă nu, mă lasă! Du-te nu mai sta!
Că într-o bună zi, eu încă mai sper
Vine Ea aici şi-mi va da ce-i cer...

Un comentariu: